Digitalna transformacija 101

Tijekom godina sudjelovali smo, savjetovali ili proučavali mnogo digitalnih transformacija. Time smo stekli perspektivu o tome koliko je istinska digitalna transformacija zapravo teška i što je potrebno za uspjeh. Digitalna transformacija nije za one sa slabim srcem – nesretna je stvarnost da su do danas mnogi takvi napori, kao i programi transformacije općenito, propali.

Uspjeh zahtijeva okupljanje i koordinaciju daleko većeg raspona napora nego što većina vođa cijeni. Slabi rezultati u bilo kojoj od četiri međusobno povezane domene – tehnologija, podaci, procesi ili sposobnost organizacijskih promjena – mogu uništiti inače dobro zamišljenu transformaciju. Stvarno važne stvari, od stvaranja i komuniciranja uvjerljive vizije, do izrade plana i prilagođavanja istog u hodu, do prolaska kroz detalje, sve su o ljudima.

Više od svega, digitalna transformacija zahtijeva talent. Doista, okupljanje pravog tima ljudi za tehnologiju, podatke i procese koji mogu raditi zajedno – sa snažnim vođom koji može donijeti promjene – može biti najvažniji korak koji tvrtka koja razmišlja o digitalnoj transformaciji može poduzeti. Naravno, ni najbolji talent ne jamči uspjeh. Ali njegov nedostatak gotovo jamči neuspjeh.

Istražimo redom potreban talent u svakoj od četiri domene.

digitalna transformacija

Tehnologija #

Od Interneta stvari, preko blockchaina, do podatkovnih jezera, do umjetne inteligencije, sirovi potencijal novih tehnologija je zapanjujući. I dok mnogi od njih postaju lakši za korištenje, razumijevanje kako bilo koja određena tehnologija doprinosi digitalnoj transformaciji, prilagođavanje te tehnologije specifičnim potrebama poslovanja i integraciju s postojećim sustavima iznimno je složeno. Stvari kompliciraju, većina tvrtki ima ogroman tehnički dug – ugrađene naslijeđene tehnologije koje je teško promijeniti. Te probleme možete riješiti samo s ljudima koji imaju tehnološku dubinu i širinu, te sposobnost da rade ruku pod ruku s poslovanjem. Koliko god ove poteškoće bile izazovne, još je kritičnije pitanje to što su mnogi poslovni ljudi izgubili vjeru u sposobnost svog IT odjela da potakne velike promjene, budući da su mnoge IT funkcije prvenstveno usmjerene na “držanje upaljenih svjetala”. Na kraju, međutim, digitalna transformacija mora uključiti institucionalni IT, tako da je obnova povjerenja ključna. To znači da tehnolozi moraju pružiti i pokazati poslovnu vrijednost sa svakom tehnološkom inovacijom. Stoga, čelnici tehnološke domene moraju biti odlični komunikatori i moraju imati strateški smisao za donošenje tehnoloških izbora koji uravnotežuju inovacije i rješavanje tehničkih dugova.

Podaci #

Nesretna stvarnost je da u mnogim tvrtkama danas većina podataka nije u skladu s osnovnim standardima, a strogosti transformacije zahtijevaju mnogo bolju kvalitetu podataka i analitiku. Transformacija gotovo sigurno uključuje razumijevanje novih vrsta nestrukturiranih podataka (npr. slika oštećenja automobila koju je dostavio vozač), ogromne količine podataka izvan vaše tvrtke, korištenje vlasničkih podataka i integraciju svega zajedno, a sve uz odbacivanje ogromnih količina podataka koji nikada nisu bili (i nikada neće biti) korišteni. Podaci predstavljaju zanimljiv paradoks: većina tvrtki zna da su podaci važni i znaju da je kvaliteta loša, ali troše goleme resurse neuspjevši da uspostave odgovarajuće uloge i odgovornosti. Za sve te kvarove često krive svoje IT funkcije.
Kao i kod tehnologije, potreban vam je talent s velikom širinom i dubinom podataka. Još važnija je sposobnost uvjeravanja velikog broja ljudi na prvim linijama organizacija da preuzmu nove uloge korisnika podataka i kreatora podataka. To znači promišljanje i prenošenje podataka koji su im sada potrebni i podataka koji će im trebati nakon transformacije. To također znači pomagati radnicima na prvoj liniji da poboljšaju svoje radne procese i zadatke tako da ispravno kreiraju podatke.

Proces #

Transformacija zahtijeva sveobuhvatan način razmišljanja, ponovno promišljanje načina da se udovolje potrebama kupaca, besprijekorno povezivanje radnih aktivnosti i sposobnost upravljanja preko silosa u budućnosti. Orijentacija prema procesu prirodno se uklapa u ove potrebe. No mnogima je upravljanje procesima – horizontalno, preko silosa i usmjereno na kupce – teško uskladiti s tradicionalnim hijerarhijskim razmišljanjem. Kao rezultat toga, ovaj moćni koncept je zamro. Bez toga, transformacija je svedena na niz postepenih poboljšanja — važnih i korisnih, ali ne i istinski transformativnih.
U stvaranju talenata u ovoj domeni tražite sposobnost “stade mačaka” – usklađivanje silosa u smjeru kupca kako bi se poboljšali postojeći procesi i dizajnirali novi, te strateški smisao da znate kada je postepeno poboljšanje procesa dovoljno, a kada radikalno reinženjering procesa potrebno je.

Mogućnost organizacijskih promjena #

U ovu domenu uključujemo vodstvo, timski rad, hrabrost, emocionalnu inteligenciju i druge elemente upravljanja promjenama. Srećom, mnogo se godina pisalo o ovoj domeni, pa je ovdje nećemo pregledavati, osim da napomenemo da svatko odgovoran za digitalnu transformaciju mora biti dobro upućen u to područje. Iako nemamo čvrste dokaze koji bi to potkrijepili, čini se da je malo manje vjerojatno da će oni koji gravitiraju tehnologiji, podacima i procesima prihvatiti ljudsku stranu promjene. Naravno, u našim gore navedenim preporukama, pozvali smo vođe da traže one s izvrsnim vještinama ljudi. Ako ih ne možete pronaći, dobra alternativa je staviti neke “ljubičaste ljude”, one koji mogu raditi na obje strane, u tim za transformaciju.


Spojiti sve zajedno u digitalnu transformaciju #

Do sada smo raspravljali o tehnologijama, podacima, procesima i domenama sposobnosti organizacijskih promjena kao da postoje izolirano, što naravno ne čine. Dapače, oni su dio veće cjeline. Tehnologija je motor digitalne transformacije, podaci su gorivo, proces je sustav vođenja, a sposobnost organizacijskih promjena je stajni trap. Svi su vam potrebni i moraju dobro funkcionirati zajedno.
Uzmite u obzir problem “naši sustavi ne govore” koji muči većinu tvrtki i predstavlja anatemu za digitalnu transformaciju. Ali kojoj domeni pripada? Kao što je gore opisano, to je tehnološki problem — ali također dovodi do ogromne neučinkovitosti procesa. Ipak, proizlazi iz nedostatka čvrste arhitekture podataka, a može uključivati ​​organizacijsku strukturu i politička pitanja koja je teško promijeniti. Dakle, moglo bi se tvrditi da bi bilo koja domena trebala preuzeti vodstvo. Ali najbolje rješenje uključuje četvoricu koja rade zajedno.

Bez dubokog razumijevanja svake domene, gotovo svim poslovnim čelnicima teško je vidjeti puni potencijal u digitalnoj transformaciji – čimbeniku koji pridonosi mnogim neuspjelim digitalnim transformacijama. No, naravno, nitko ne posjeduje sva potrebna znanja i sposobnosti. Stoga je naš poziv da okupimo talente u svakom području.

Izvor: https://hbr.org/2020/05/digital-transformation-comes-down-to-talent-in-4-key-areas